شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار پزشکى و فناورى و فرهنگى

اخبار پزشکى و فناورى و فرهنگى

تا ده‌ سال دیگر می توان مغز انسان را به‌ بدن روبات پیوند زد
پژوهشگران: قرص خواب نمی خواباند، می کُشد
گیاه‌ عصر یخبندان پس از ۳۰ هزار سال گل داد
یک مقام دولتی تندیس مستوره‌ اردلان را مروج بی‌حجابی دانست

تا ده‌ سال دیگر می توان مغز انسان را به‌ بدن روبات پیوند زد
دیمیتری ایتسکوف»، کارآفرین روسی، که رهبری یک پروژه تحقیقاتی پیشرفته، موسوم به «اواتار»، را برعهده دارد می گوید: « تا ده سال دیگر می توان ذهن انسان را به روبات انتقال داد و بدین ترتیب رۆیای همیشگی «زندگی جاودان» بشر را جامه عمل پوشاند.» به نوشته روزنامه انگلیسی «دإیلی مإیل»، ایتسکوف ادعا می کند که ۳۰ دانشمند را برای رسیدن به این هدف استخدام کرده و در حال حاضر نیز به دنبال دانشمندان دیگری است که به پیشبرد پروژه کمک کنند. وی می گوید: «این پروژه به سوی تجسم بخشیدن به جاودانگی بشر حرکت می کند.» ایتسکوف در جریان کنفرانس «آینده جهان در سال ۲۰´µ»، می گوید: «تلاش بعدی دنیای علم ساخت بدنی جدید برای انسان خواهد بود،» وی درباره شیوه عملکرد بدن انسان در اینده توضیح می دهد: «یک رابط مغز به ماشین برای کنترل بدن و یک سیستم حفظ حیات مغز برای اینکه مغز انسان در خارج از بدن اولیه زنده بماند از اجزای پیکرهای ساخت دست بشر در دنیای آینده خواهند بود.» ایتسکوف پیش بینی می کند که در مرحله اول، بدن های ساخته شده در اختیار «افراد دارای نقص عضو و اشخاص در حال مرگ» قرار خواهد گرفت. بخش پژوهشی فن آوری های پیشرفته‌ «پنتاگون»، بودجه‌ای هفت میلیون دلاری برای انجام این پروژه‌ دریافت کرده و مانند پروژه‌ تحت رهبری دیمیتری ایتسکوف روسی، امریکایی ها نیز نام «اواتار» را برای پروژه‌ خود برگزیده‌اند.




پژوهشگران: قرص خواب نمی خواباند، می کُشد
بر پایه پژوهش جدیدی که توسط یک تیم پزشکی امریکایی در شماره ۲· فوریه نشریه «ژورنال بی.ام.جإی. اوپن» به چاپ رسیده است، مصرف قرص های خواب که در میان بسیاری از مردم طرفدار دارد به میزان چهار برابر احتمال بروز مرگ زودرس را تشدید می کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مصرف کنندگان دوز بالایی از قرص های خواب نیز تا ۳µ درصد نسبت به کسانی که از این داروها استفاده نمی کنند بیشتر در معرض خظر ابتلا به بیماری سرطان قرار دارند. تحقیق یاد شده حدود دو سال و نیم به طول انجامیده و مجموعه گسترده ای از داروهای خواب موجود در بازار را مورد بررسی و آزمایش قرار داده است. احتمال مرگ کسانی که حدود ±¸ تا ±۳۲ قرص خواب در سال مصرف می کردند تا حد ´.۶ برابر بیشتر از اعضای گروه «کنترل» تحقیق بوده است. حتی کسانی که کمتر از ±¸ قرص خواب در طول سال مصرف می کردند، ۳.µ برابر بیشتر از بقیه در معرض مرگ ناگهانی قرار داشته اند.





گیاه‌ عصر یخبندان پس از ۳۰ هزار سال گل داد
دانشمندان روسی موفق شده اند با استفاده از دانه ها و میوه ذخیره شده در انبار آذوقه یک سنجاب سیبریایی نوعی گیاه ۳۰۰۰۰ ساله را احیا کنند. به نوشته روزنامه انگلیسی «گاردین»، گروهی از دانشمندان روسی توانسته اند تنها با استفاده از باقی مانده بافت میوه، یک گیاه‌ کامل را که هزاران سال منقرض شده بود و بر روی کره زمین وجود خارجی نداشت، باری دیگر به چرخه‌ حیات بازگردانند. گامی پیشروانه‌ که‌ می تواند راه‌ را برای زنده‌ کردن انواع دیگر جانداران هموار کند. گیاه‌ زنده‌ شده‌ «قلیانک برگ‌باریک» نام دارد که‌ نام علمی ان «Silene stenophylla» است و قدیمی ترین گونه‌ گیاهی است که‌ تا کنون بازسازی شده‌ و توانایی ازدیاد و تولید گل های سفیدرنگ و دانه‌های قابل رشد را نیز داراست. ازمایش اخیر نشان می دهد که لایه یخ‌های دائمی اعماق زمین، مانند یک محفظه طبیعی برای ا٠ێشکال مختلف حیات عمل می کند. دانشمندان اعلام کرده اند که با در نظر گرفتن یافته های پژوهش جدید، به دنبال یافتن خزانه ژنی کهن مربوط به دوران پیش از به وجود آمدن زندگی بر روی زمین هستند که، از دیدگاه نظری، زمان زیادی از نا پدید شدنش می گـذرد.




یک مقام دولتی تندیس مستوره‌ اردلان را مروج بی‌حجابی دانست
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در سخنانی تأمل‌برانگیز تندیس نصب‌شده‌ی "مستوره اردلان" در یکی از باغ های سطح شهر سنندج را "نامناسب" و "مروج بی‌حجابی" توصیف کرد. "مسعود صفی‌یاری" در نشستی تحت عنوان "ستاد شئون مناسبت‌های مذهبی استان کردستان" چنین اقداماتی را "سلیقه‌ای" و "مغایر با شئونات اخلاقی و ازادی نظام حکومت اسلامی" خواند و گفت: این شاعره خود از مدافعان و مروجان حجاب و عفاف بوده و اشعاری در خصوص ضرورت حجاب بانوان سروده است. ابراز چنین سخنانی در حالی صورت می‌گیرد که شهردار سنندج در مراسم روز بیست‌وهفتم آذرماه سال نود و به هنگام نصب تندیس مستوره در خیابان مردوخ شمالی “ بلوار خندق، ابتدای بلوار "عمارت خسرواباد" گفت: این تندیس با هدف معرفی شاخص‌های فرهنگی و تمدن کردستان ساخته شده است. شاعره و نویسنده‌ز زن کُرد "ماه‌شرف‌خانم قادری" متخلص به مستوره در سال ١٨٠ ٥ در سنندج متولد و بعدها با خسروخان ناکام ازدواج و در سن ٤٣ سالگی چشم از جهان فروبست.


12 سال و 6 ماه و 6 روز و 13 ساعت و 43 دقیقه پیش

اخبار پزشکى و فناورى و فرهنگى

اخبار پزشکى و فناورى و فرهنگى

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]