شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 21 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 21 اسفند 1391

-بی‌خبری از سرنوشت يک شهروند بازداشت‌شده در مريوان
-در شهر پاوه، ٨ شهروند ديگر بازداشت شدند
-بازداشت يک فعال کارگری ديگر در سنندج
-برای هر صد هزار نفر يک کتابخانه‌ی عمومی در بوکان است
-مقامات حکومت ايران توسط اتحاديه‌ی اروپا تحريم شدند
-کارخانه يخچال سازی جنرال استيل تعطيل شد
-پليس اتريش بايد پاسدار نجار را دستگير کند

بی‌خبری از سرنوشت يک شهروند بازداشت‌شده در مريوان

سرنوشت يک شهروند کُرد که يکماه قبل در روستايی از توابع مريوان بازداشت شده بود، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مأموران اطلاعاتی حکومت ايران حدود يک ماه قبل شهروندی به نام "محمد بهرامی" را در روستای "س٠ێيف" از توابع شهرستان مريوان بازداشت کردند. علارغم گذشت يک ماه از بازداشت اين شهروند کُرد، تاکنون سرنوشت وی نامعلوم می‌باشد. در هفته‌های اخير نيروهای امنيتی حکومت ايران در مناطق کُردنشين ايران به صورت گسترده اقدام به بازداشت شهروندان نموده‌اند که به سبب فضای پليسی و هشدار مأموران اطلاعاتی به خانواده‌ها، اطلاع‌رسانی اخبار مرتبط به دستگيری‌ها، با مشکلات جدی مواجه است. به استناد مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، طی ٨٠  روز گذشته، ١٢٣ شهروند کُرد توسط نهادهای امنيتی بازداشت و به زندان منتقل شده‌اند.


در شهر پاوه، ٨ شهروند ديگر بازداشت شدند

نيروهای اطلاعاتی پاوه برخی ديگر از شهروندان کُرد ساکن پاوه را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بامداد روز گذشته هشت شهروند کُرد که هويت يکی از آنان، "گوران بهرامی" فرزند بهرام است توسط مأموران امنيتی حکومت ايران بازداشت شدند. وی دارای ٢٤ سال سن و راننده‌ی تاکسی بوده است. برخی منابع محلی از انتقال اين افراد به زندان ديزل‌آباد کرمانشاه خبر می‌دهند. تاکنون هويت ٧ تن از آنان و اتهامات احتمالی وارده به بازداشت‌شدگان شهر پاوه گزارش دقيقی در دسترس نمی‌باشد. در روزهای اخير نهادهای امنيتی حکومت اسلامی ايران با مراجعه به منازل مسکونی ١٢ شهروند پاوه‌ای ضمن بازداشت آنان، اقدام به تفتيش و ضبط کامپيوتر و وسايل شخصی آنان کردند. به دليل فضای امنيتی در شهر پاوه و هشدار نيروهای اطلاعاتی به خانواده‌های بازداشتی‌ها، اطلاع‌رسانی کامل و به موقع از افراد بازداشت‌شده عملا٠‹ ميسر نمی‌باشد. طی ١٥ روز اخير جمعا٠‹ ٢٠  شهروند کُرد توسط اداره‌ی اطلاعات شهرستان پاوه بازداشت شده‌اند



بازداشت يک فعال کارگری ديگر در سنندج

يکی از اعضای هيأت مديره‌ی اتحاديه‌ی آزاد کارگران ايران در سنندج بازداشت گرديد. به گزارش وب سايت اتحاديه‌ی آزاد کارگران ايران، ديروز يکشنبه بيستم اسفندماه نيروهای اطلاعاتی سنندج يک فعال کارگری به نام شريف ساعدپناه را بازداشت کردند. مأموران امنيتی حکومت ايران علاوه بر بازداشت اين فعال کارگری، اقدام به تفتيش منزل مسکونی وی کرده و برخی از وسايل شخصی از جمله کيس کامپيوتر وی را نيز ضبط کرده‌اند. "شريف ساعد پناه" عضو هيأت مديره‌ی اتحاديه‌ی آزاد کارگران ايران و از فعالين کارگری در سنندج است.





برای هر صد هزار نفر يک کتابخانه‌ی عمومی در بوکان است

عدم امکانات فرهنگی، کوتاهی و سوء مديريت مسئولان فرهنگی بوکان در عرصه‌ی کتاب و کتابخوانی سبب فاجعه‌ی فرهنگی در اين شهرستان شده است.
يک وب‌سايت خبری محلی در بوکان به نقل از رئيس کتابخانه‌های اين شهر اعلام کرد: بوکان با جمعيت ٢١٧ هزار نفری تنها دارای دو کتابخانه‌ی عمومی بوده که در بيشتر اوقات سال ٨٠  % ظرفيت سالن‌های مطالعه اين دو کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گيرد. وب‌سايت زريان گزارش داد در حالی که سرانه‌ی کتابخانه‌های عمومی در ايران به ازای هر ٣٠  نفر يک کتابخانه‌ی عمومی است ولی در شهرستان بوکان برای ١٠ ٠  هزار نفر يک کتابخانه‌ی عمومی وجود دارد.



مقامات حکومت ايران توسط اتحاديه‌ی اروپا تحريم شدند

اتحاديه‌ی اروپا شمار بيشتری از مسئولان حکومت ايران را به فهرست "ناقصان جدی حقوق‌بشر" اضافه نمود. امروز وزرای خارجه‌ی بيست و هفت کشور عضو اتحاديه‌ی اروپا ضمن تمديد يکساله‌ی تحريم‌ها عليه حکومت ايران، ٩ تن از مسئولان دولتی را نيز از سفر به اين کشورها محروم کرد. راديو فرانسه گزارش داد: بر اساس تصميم وزرای اتحاديه اروپا، دارايی‌های اين افراد در کشورهای اروپايی مسدود گرديده و آنان حق ورود به کشورهای اتحاديه اروپا را ندارند. همچنين اعضای اتحاديه‌ی اروپا در بروکسل، تحريم‌های پيشين عليه حکومت ايران را برای يکسال ديگر تمديد کردند. در نشست امروز، يک نهاد دولتی نيز مورد تحريم‌ها قرار گرفت که از فردا نام اين نهاد بهراه ٩ تن ديگر منتشر خواهد شد.تاکنون ٨٧ نفر از مسئولان حکومتی ايران به اتهام نقض حقوق‌بشر در ايران توسط اتحاديه‌ی اروپا هدف تحريم‌ها قرار گرفته‌اند.اتحاديه‌ی اروپا همچنين ´¹۰ شرکت و ±µ۰ نفر از اشخاص درگير در پرونده هسته‌ای جمهورى ايران را مشمول تحريم‌ها کرده است.احمد شهيد در گزارش هفته‌ی گذشته، حاکميت ايران را به نقض گسترده‌ی حقوق کُردها، بلوچ‌ها و عرب‌ها متهم کرد.



کارخانه يخچال سازی جنرال استيل تعطيل شد

دبير خانه کارگرغرب تهران می‌گويد کارخانه يخچال سازی «ايران پويا» - جنرال استيل سابق- روز شنبه تعطيل شد.
«سهراب قنبری» به خبرگزاری ايلنا گفته است که از ورود ±۰۰ کارگر رسمی کارخانه ايران پويا به کارخانه جلوگيری شده و به آن‌ها گفته شده برای پی گيری مطالبات خود به مراجع قانونی رجوع کنند. اين گزارش می‌افزايد کارگران کارخانه ايران پويا در حالی ±۰ روز مانده به سال نو بيکار شده‌اند که در دی ماه گذشته نيز ¹۰ کارگر قراردادی اين کارخانه از کاراخراج شده بودند. کارخانه يخچال سازی «ايران پويا» وابسته به بنياد مستضعفان بود که در سال ±۳۳۶ تاسيس شده بود و توليد کننده پروفيل ولوازم خانگی با نام «جنرال استيل» بود.



پليس اتريش بايد پاسدار نجار را دستگير کند

دعوت به اعتراض به حضور مصطفی محمدنجار، وزير کشور دولت احمدی نژاد، در اتريش
مصطفی محمدنجار وزيردفاع دولت پيشين و وزير کشور دولت فعلی محمود احمدی نژاد قرار است امروز دوشنبه ۲± اسفند در 56امين نشست "دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل" که در شهر وين کشور اتريش برگزار می شود، سخنرانی کند.
به گزارش دانشجونيوز مصطفی محمدنجار در ليست تحريم ناقضين حقوق بشر که از طرف آمريکا در سال 2010 صادر شد، قرار دارد. بر اساس مفاد اين تحريم، افراد اين ليست مسئول نقض شديد حقوق بشر بعد از انتخابات رياست جمهوری در سال 2009 هستند. اين نقض حقوق بشر شامل مواردی همچون بازداشت، قتل، شکنجه، ضرب و شتم، باج خواهی و تجاوز می شود. افرادی که در اين ليست تحريم قرار دارند اجازه سفر به آمريکا را نداشته و اموال و دارايی آنها در آمريکا و موسسات آمريکايی توقيف است. همچنين شهروندان آمريکا از تجارت با افراد اين ليست تحريم ممنوع شده اند.


11 سال و 6 ماه و 17 روز و 4 ساعت و 56 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 21 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 21 اسفند 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]