جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 25 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 25 اسفند 1391

-بی‌خبری از سرنوشت يک عضو انجمن نويسندگان کودک و نوجوان ايران در مهاباد
-انتقال يک بازداشتی شهر پاوه به مراکز درمانی
-شکايت مردم از ادارات دولتی ٢٠ % افزايش يافته است
-دستمزد ¹۲ توهين به کارگران است
-سن مصرف اعتياد در کشور به ±۰ سالگی رسيد
-مقام حکومتی: قوانين اسلامی مغاير با حقوق بشر است
-جت ايرانی تلاش کرد هواپيمای بدون سرنشين آمريکا در خليج فارس را رهگيری کند

بی‌خبری از سرنوشت يک عضو انجمن نويسندگان کودک و نوجوان ايران در مهاباد

از سرنوشت يک عضو انجمن نويسندگان کودک و نوجوان ايران که توسط نيروهای امنيتی حکومت ايران در شهر مهاباد بازداشت شده بود، اطلاعی در دست نمی‌باشد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز شانزدهم اسفندماه امسال مأموران اطلاعاتی مهاباد "منوچهر پردل" را در محل کارش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. اين نويسنده و مترجم کُرد از اعضای کانون نويسندگان ايران است. گفته می‌شود مأموران امنيتی بعد از بازداشت منوچهر پردل، با مراجعه به منزل اين شهروند کُرد اقدام به تفتيش و ضبط کامپوتر و کتاب‌های شخصی وی نمودند.
کمال حسينی از فعالان حقوق‌بشر در تماسی تلفنی به آژانس خبررسانی کُردپا گفت: منوچهر پردل از اعضای فعال کانون نويسندگان ايران می‌باشد که تاکنون چندين اثر از وی در قالب شيعر و داستان کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
علی‌رغم پيگيری خانواده‌ی پردل از سرنوشت فرزندشان اما تاکنون پاسخ دقيقی از نهادهای امنيتی و قضايی مبنی بر اتهامات احتمالی وارده و حتی محل نگهداری وی دريافت نکرده‌اند.



انتقال يک بازداشتی شهر پاوه به مراکز درمانی

يکی از بازداشت‌شدگان شهر پاوه به علت وخامت جسمی، از زندان اطلاعات سپاه پاسداران به بيمارستان منتقل شد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، آراس حاتمی يکی از بازداشتی‌های شهر پاوە کە روز چهارشنبە‌ی هفته‌ی گذشتە از سوی نيروهای اطلاعات حکومت ايران بازداشت شدە بود، بە علت حاد شدن وضعيت جسمانی، وی را بە بيمارستان شهر منتقل و هم‌اکنون تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد. از ديگر سو خسرو کُردپور مسئول آژانس خبری موکريان، کە در ادامە موج بازداشت شهروندان کُرد و در ١٧ اسفند‌ماه بازداشت شدە بود، از بيماری دستگاه گوارشی و درد معدە رنج می‌برد و هم‌اکنون تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته است. طی دو هفتە گذشتە ٢١ شهروند کُرد کە عمدتا فعال فرهنگی و مدنی هستند در پاوە بازداشت شدەاند کە ١٥ تن از آنها هنوز در بازداشت نهادهای امنيتی بە سر می‌برند.



شکايت مردم از ادارات دولتی ٢٠ % افزايش يافته است

طی سال جاری، شکايت شهروندان از نهادهای حکومت ايران نسبت به پارسال روند روبه رشدی داشته است. يک مقام مسئول در ديوان عدالت اداری اذعان داشت که تعداد پرونده‌های قضايی که از دستگاه‌های اجرايی شکايت کرده‌اند، ١٥ تا ٢٠  درصد افزايش نشان می‌دهد. امسال آمار شکايت‌ها در ديوان عدالت اداری، ١١٠  هزار پرونده می‌باشد. بيمه و تأمين اجتماعی، شهرداری‌ها، کار و امور اجتماعی و تعاون بيشترين موضوعات شکايت مردم از نهادهای اجرايی را تشکيل می‌دهند.
افزايش شکايت شهروندان از دستگاه‌های اجرايی دولت درحالی است که به گفته‌ی معاون قضايی ديوان عدالت اداری، تعداد قضات فعال در اين نهاد رسيدگی و نظارتی از١٢٠  نفر در سالهای گذشته به ٨٦ نفر کاهش يافته است. واحد مرکزی خبر گزارش داد: زمان نوبت‌دهی در رسيدگی به پرونده‌های قضايی در ديوان عدالت اداری بين ٣ تا ٤ ماه است.




دستمزد ¹۲ توهين به کارگران است

يک تشکل مستقل صنفی در شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران در اعتراض به مصوبه دستمزد سال آينده بيانيه‌ای صادر کرد.
به گزارش ايلنا، در بيانيه اين تشکل کارگری با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر حمايت از کار و سرمايه ايرانی، آمده است: بر خلاف شعار اقتصادی سال ±۳¹±نه تنها نيروی کار مورد حمايت قرار نگرفت بلکه با شرايط طوفانی و سخت‌تر اقتصادی معيشت حداقلی نيروی کار مورد هجوم همه جانبه قرار گرفته است. در اين بيانيه تصويب حداقل دستمزد ´¸· هزارتومانی برای سال ¹۲ مصداق ضرب‌المثل «گل بود به سبزه نيز اراسته گشت» دانسته شده و تاکيد شده است: شورای عالی کار عليرغم در خواست‌های گسترده کارگران جهت تعيين دستمزد عادلانه که هزينه زندگی انسانی يک خانوار کارگری را تامين کند، حداقل دستمزد کارگری سال ±۳¹۲ را ماهيانه نزديک به پانصد هزارتومان تعيين کرده و بدين وسيله حلقه محاصره را عليه معيشت و زندگی کارگران تنگ و تنگ‌تر کرده است. در اين بيانيه، رانندگان شرکت واحد اعتراض شديد خود را عليه پايين بودن حداقل دستمزد سال ±۳¹۲ اعلام کرده و اين عمل را توهين و تحقير به طبقه کارگر دانسته‌اند.



سن مصرف اعتياد در کشور به ±۰ سالگی رسيد

يک مدرس پيشگيري از اعتياد گفت: سن مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور در حال حاضر به ±۰ سالگي رسيده است و اين مي تواند يک خطر بسيار جدي براي نسل جوان جامعه باشد. اين مدرس با اشاره به تغيير شيوه مواد مخدر از سال ¸´ نسبت به حال گفت: در سال ¸´ دوسوم مواد مخدر ما از کشورهاي خارجي وارد کشور مي شد و فقط يک سوم آن در کشور توليد مي شد، اما متاسفانه در حال حاضر بخش عمده مواد مخدر در داخل کشور توليد مي شود و بيش از نيمي از معتادان ما را معتادان کراک و هروئين تشکيل مي دهند.



مقام حکومتی: قوانين اسلامی مغاير با حقوق بشر است

ديگريان: عليرضا آوايی٠¬ رئيس کل دادگستری استان تهران گفته برخی قوانين اسلامی مغاير با مسائل حقوق بشری جهان است و بايد به گونه‌ای عمل کرد که چالش‌های ناشی از اجرای چنين احکامی کاهش يابد. به گزارش پايگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر٠¬ آقای آوايی گفته «ما بايد از انجام هر اقدامی که بی‌جهت اعتبار کشور را در معرض هجمه قرار می‌دهد اجتناب کنيم.» سنگسار٠¬ اعدام در ملاء‌عام و اجرای برخی مجازات‌های اسلامی در ايران٠¬ سال‌هاست با انتقاد و مخالفت نهاد‌های بين‌المللی حقوق بشری همراه شده است. با وجود این مخالفت‌ها و انتقاد‌ها٠¬ مقام‌های جمهوری اسلامی بر اجرای برخی از اين احکام پافشاری می‌کنند.



جت ايرانی تلاش کرد هواپيمای بدون سرنشين آمريکا در خليج فارس را رهگيری کند

واشينگتن - پنتاگون روز پنجشنبه گفت، يک جت جنگنده ايران تلاش کرد يک هواپيمای شکاری بدون سرنشين آمريکا را بر فراز خليج فارس رهگيری کند، اما يک هواپيمای نظامی آمريکا با شليک فشفشه نورانی هشدار دهنده به آن اخطار داد.
جرج ليتل، سخنگوی پنتاگون طی بيانيه يی گفت، يکی از هواپيماهای آمريکا يک فشفشه نورانی را به عنوان اخطار به هواپيمای ايرانی، شليک کرد که پس از آن تعقيب متوقف شد.


11 سال و 3 ماه و 13 روز و 1 ساعت و 57 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 25 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 25 اسفند 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]